Word lid van een geweldig team als
Accountant A-Z
Ben je op zoek naar een afwisselende functie die teamwork, nauwkeurigheid en juridische expertise combineert in een dynamische, commerciële omgeving? Dan is deze vacature voor Legal Manager bij de Haelterman Groep misschien wel jouw volgende carrièrestap. HLS, de grootste onafhankelijke drankendistributeur op de Belgische markt, maakt deel uit van de Haelterman Groep, die een aantal bedrijven omvat zoals Carlsberg Importers, Tao Family, VA.S.Co, …
De groep speelt een sleutelrol in de dranken- en horecasector, zonder zijn familiale karakter en de bijbehorende waarden te verliezen. Als Legal Manager ben je een belangrijk lid van ons 5-koppige juridische team. Op onze afdeling gaat teamwork hand in hand met plezier en professionaliteit.
Als Legal Manager speel je een essentiële rol als Business Partner voor de commerciële afdelingen en voor het management. Je verantwoordelijkheden zijn zeer divers en omvatten een breed scala aan taken, waarbij je je juridische expertise gebruikt om de uitdagingen van onze dynamische zakelijke omgeving aan te gaan.
Jouw verantwoordelijkheden
- Je adviseert en begeleidt de keuzes van het management op basis van de strategieën en behoeften van het bedrijf op het gebied van IT, digitalisering en AI.
- Je bent verantwoordelijk voor het implementeren en uitrollen van het nieuwe ERP-systeem en je kijkt naar manieren om het systeem te optimaliseren in de context van onze bedrijfsprocessen.
- Je bent verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van ICT-tools en interne communicatietoepassingen voor de verschillende afdelingen van het bedrijf, waarbij je ervoor zorgt dat deze kosteneffectief zijn.
- Je bent verantwoordelijk voor het analyseren, optimaliseren en standaardiseren van IT-systemen en -toepassingen om de kwaliteit van de activiteiten en diensten van de organisatie te verbeteren en tegelijkertijd de kosten te verlagen.
- Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van IT-infrastructuur (hardware en software) om de meest effectieve, stabiele en veilige oplossingen voor onze organisatie te garanderen.
- Je wijst de middelen toe die nodig zijn om projecten te monitoren en adviseert over wat moet worden uitbesteed.
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het ICT-budget en het analyseren en bewaken van de totale operationele kosten.
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het businessplan en de analyses voor de strategische projecten van het bedrijf.
- Je definieert strategische richtingen om waarde toe te voegen aan het bedrijf en helpt bij het bepalen van de strategische richting voor datamanagement.
- Je onderhandelt over contracten met leveranciers en bent verantwoordelijk voor aankopen en voorraden van alle hardware en software.
- Je houdt toezicht op het onderhoud van IT-systemen en -netwerken in het kader van cyberbeveiliging en continuïteit voor gebruikers.
- Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en bewaken van het ICT-beleid binnen de organisatie.
- Je bent verantwoordelijk voor een team van 5 mensen op het gebied van IT-ondersteuning en IT-projectmanagement.
- Je bent verantwoordelijk voor periodieke rapportages, het goedkeuren van facturen, …
Jouw profiel
- Je hebt een masterdiploma in rechten, bij voorkeur met een specialisatie in bedrijfsrecht;
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante ervaring, bij voorkeur in een commerciële organisatie of advocatenkantoor;
- Je hebt een uitstekende kennis van het Frans in woord en geschrift en minstens een basiskennis van het Nederlands en het Engels.
Wij bieden u
- Je komt te werken bij een snelgroeiend familiebedrijf in een gevarieerde functie;
- Je werkt in een prettige sector met verschillende bedrijven die niet alleen actief zijn in de drankenhandel, maar ook in de distributie van eigen en geïmporteerde premium drankenmerken;
- Je werkt fulltime (38u40min/week) op een flexibel rooster, met de mogelijkheid om tussen 7u30 en 9u00 te beginnen.
Plaats van het werk
Ternat
Ben je geïnteresseerd in deze functie?
Solliciteer nu door je CV te sturen naar hr@hls.be