Een verhaal doorgegeven van vader op zoon

De geschiedenis van de Haelterman Group in drankendistributie gaat terug tot 1928. Het familiebedrijf begon met Albert Haelterman die een drankenhandel opzette in zijn garage. Enkele jaren later besloot zijn zoon Jacques, toen 17 jaar oud, om de teugels in handen te nemen en markeerde een keerpunt in de geschiedenis van de groep door in 1964 de rechten te verwerven om het Deense merk Carlsberg op de Belgische markt te importeren.

 

Belangrijke data voor Haelterman Group

De Haelterman Group is een familiebedrijf dat geleidelijk aan een leiderspositie ingenomen heeft in de markt van premium dranken. Vandaag leiden Michel en Paul Haelterman, de kleinzonen van de oprichter, de onderneming.

1928

Het familiebedrijf begon met Albert Haelterman, die een drankenhandel opzette in zijn garage. Zijn zoon Jacques stapte na de oorlog mee in de zaak en breidde het bedrijf uit.

1964

Jacques Haelterman verwerft de importrechten van het Deense merk Carlsberg.

1982

Verdere ontwikkeling van de distributieactiviteiten door Michel Haelterman via de overname van een aantal concurrenten.

1992

Integratie van Chais du Nord, actief in wijnpromotie en -distributie. De brouwerij Haelterman krijgt een nieuwe naam en wordt omgevormd tot HLS – Horeca Logistics Services. Paul Haelterman, die reeds een carrière had bij Coca Cola voegt zich bij de onderneming.

2002

Paul Haelterman creëert Tao, zijn eigen merk in gezonde dranken

2004

Creatie en lancering van het merk Bionina

2006

Lancering van het merk Masalto Specialty Coffee.

2007

Naamswijziging van Chais du Nord in VA.S.Co: Valuable Savours Company

2018

Introductie van Carlsberg 0.0.

2019

Lancering abdijbier van eigen merk St-Hubertus

2020

Opening van de foodmarket Wolf in Brussel

2022

Distributiepartnerschap met Diageo (’s werelds grootste producent van sterke dranken) en Giffard (fabrikant van likeuren en siropen)

 

2023

Overname van een groot aantal handelaren door HLS om het distributienetwerk uit te breiden tot meer dan 4.000 klanten

 

Een strategie met hoge toegevoegde waarde om onszelf te positioneren als de onbetwiste leider door een meerwaarde te creëren voor onze partners en klanten

 

Dankzij haar strategie en ambities is Haelterman Group nu de grootste onafhankelijke drankendistributeur op de Belgische markt.

Het bedrijf is actief in de import en export van dranken in België en Luxemburg en opereert via diverse kanalen dankzij een uitgebreid nationaal distributienetwerk. kanalen dankzij een nationaal distributienetwerk endistributienetwerk en performante logistieke platformen. Met een breed portfolio van geïmporteerde internationale merken en eigen producten van hoge kwaliteit in nichemarkten, voert de Groep een strategie met hoge toegevoegde waarde. De Group investeert op intelligente wijze in langetermijnprojecten, met de ambitie om een uitstekende service te blijven bieden aan haar werknemers en klanten.

Met passie, authenticiteit en enthousiasme probeert Haelterman Group de dorst van haar klanten en partners te lessen door topmerken aan een uitzonderlijke service aan te bieden.

Met passie, authenticiteit en enthousiasme probeert de Haelterman groep de dorst van haar klanten en medewerkers te lessen door topmerken aan een uitzonderlijke service aan te bieden. Het creëren van gezellige momenten en het samenbrengen van onze consumenten voor een heerlijke maaltijd vormt de drijvende kracht achter al onze initiatieven.

De ambitie om te innoveren en een pionier op de markt te blijven.

 

Sinds 1928 doet de Haelterman Groep er alles aan om langdurige samenwerkingen aan te gaan en haar medewerkers mee te laten groeien. De visie van het bedrijf is sinds het begin niet veranderd: de onbetwiste leider blijven in de drankendistributie in België door een gevarieerd aanbod van innovatieve producten van topkwaliteit aan te bieden.

 

Het familiebedrijf streeft ernaar voortdurend te innoveren, trendssetter te zijn en vruchtbare relaties met haar klanten en partners te ontwikkelen om samen een transparante en efficiënte samenwerking te kunnen creëren.

Een filosofie die wordt geleid door de ambitie om de beste merken in elk segment te verwerven en te ontwikkelen.

De Haelterman Groep wil niet alleen dranken distribueren, maar ook het leven van klanten en consumenten vergemakkelijken door hen moderne en hoogwaardige diensten aan te bieden. Met een klantgerichte digitale aanpak en een breed productassortiment zet de groep al haar middelen in om de beste diensten te leveren en deze traditie van uitmuntendheid sinds 1928 voort te zetten.

Een familiebedrijf waarvan de geest wordt weerspiegeld in elke beslissing die men neemt.

Als Belgisch familiebedrijf is de Haelterman Groep ervan overtuigd dat haar klanten, net als consumenten, op zoek zijn naar authenticiteit. Daarom zijn alle beslissingen en acties van de Group gebaseerd op deze stakeholders, die worden beschouwd als de echte drijvende kracht achter de ontwikkeling van de Group.
Elk initiatief dat we nemen is erop gericht om het leven van onze partners te vergemakkelijken door hen moderne en hoogwaardige diensten aan te bieden en het beste voor hen na te streven. De Haelterman Group doet er dagelijks alles aan om
een aangename werkomgeving te bieden zodat iedereen zich kan ontplooien en passie en toewijding kan ontwikkelen, die nodig zijn om bij te dragen aan het succes van de groep.

P

Passion

Bij de Haelterman Groep zijn de aandeelhouders en medewerkers trots op hun merken, hun vak en het bedrijf. Nieuwsgierigheid staat centraal in ieder project. De Group streeft naar een motiverende en gezonde werkomgeving, heeft oprechte aandacht voor haar teams, waardeert hun talenten en zet in op constructieve samenwerking.

Responsibility

Betrouwbaarheid, betrokkenheid, ethiek, autonomie, integriteit en respect voor anderen zijn essentiële waarden voor een succesvol, duurzaam bedrijf. De Haelterman Group gelooft in de verantwoordelijkheid van ieder van ons zodat iedereen zijn/ haar verantwoordelijkheid kan nemen voor het oplossen van problemen en het vinden van oplossingen. De Group houdt nooit op zichzelf in vraag te stellen, met het constante doel zich op elk gebied te verbeteren.

R

R

Responsibility

Betrouwbaarheid, betrokkenheid, ethiek, autonomie, integriteit en respect voor anderen zijn essentiële waarden voor een succesvol, duurzaam bedrijf. De Haelterman Group gelooft in de verantwoordelijkheid van ieder van ons zodat iedereen zijn/ haar verantwoordelijkheid kan nemen voor het oplossen van problemen en het vinden van oplossingen. De Group houdt nooit op zichzelf in vraag te stellen, met het constante doel zich op elk gebied te verbeteren.

I

Integrity

Door haar beloftes na te komen, eerlijkheid te tonen en haar verplichtingen na te komen, werkt de Haelterman Group ethisch en met respect voor haar mensen, waarbij het welzijn van elke medewerker en partner voorop staat.

Dynamism

De Haelterman Group is voortdurend in beweging. Gedreven door een communicatieve energie, een verlangen om initiatief te nemen, te innoveren, door te zetten, kansen te grijpen en zich aan te passen aan veranderingen, houdt het familiebedrijf nooit op met innoveren en zichzelf uit te dagen, terwijl het ervoor zorgt dat het een positieve ondernemersgeest bijbrengt.

D

D

Dynamism

De Haelterman Group is voortdurend in beweging. Gedreven door een communicatieve energie, een verlangen om initiatief te nemen, te innoveren, door te zetten, kansen te grijpen en zich aan te passen aan veranderingen, houdt het familiebedrijf nooit op met innoveren en zichzelf uit te dagen, terwijl het ervoor zorgt dat het een positieve ondernemersgeest bijbrengt.

E

Entrepreneurship

Innovatie, jobcreatie, economische groei, initiatief en sociale verantwoordelijkheid staan centraal bij alle beslissingen en projecten van de Haelterman Group. Om dit te bereiken introduceert het bedrijf nieuwe werkmethoden en stimuleert het zijn werknemers om echt waarde toe te voegen aan hun werk.